onsdag 16 december 2009

LCHF

Jag har varit kass på att blogga ett tag... Förlåt Ulli!!! Jag ska försöka bättra mig!
Har iallafall varit på diet såhär efter barnafödande, och lagt om min kost ordentligt. LCHF,
Lo Carb Hi Fat, är nånting som har funkat alldeles utmärkt för min del! Mycke ägg och grädde men absolut inte dålig mat!
Man kan nog göra det mesta till LCHF, bara att hålla koll på kolhydraterna... Bort med mjöl, pasta, potatis och allt annat med sockerkedjor i sig!!
Detta har i nuläget resulterat en 14 kg lättare Lotti!

Recepten har vi i huvudsak hittat på www.lchfrecept.com en riktig kanonsida!
Givetvis kan man ju äta all mat som vanlig husmanskost genom att lägga till pasta och potatis och så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja heja. Nu börjar det likna nåt!! ;-) Har du sett min nya grupp på Fejjan? "Vad ska vi ha till middag idag" Där kommer du att bli en given stöttepelare... /Ulli